19
Մայիս

Մահից հետո ասում են. «Հող էիր, հող դարձիր»: Սակայն ինչպե՞ս են գիտնականները գտնում հարյուրավոր և ավելի տարիներ առաջ մահացածների ոսկորներ, որոնք հող չեն դարձել:

Հողի մեջ կան շատ օրգանական միացություններ, որոնք ոչ միայն կենդանի օրգանիզմների կենսագործունեության արդյունք են, այլ նաև՝ նրանց մահվանից հետո հողի մեջ դրվելու հետևանք: Հողի մեջ ամեն ինչ վաղ թե ուշ քայքայվում է: Դուք լսել եք, հավանաբար, «կիսաքայքայման պարբերություն» հասկացությունը, որ հնեաբանական տերմին է, որով որոշում են գտնված առարկայի կամ ոսկրի տարիքը: Խոսքը հենց գտածոյի քայքայման մասին է: Սակայն աստեղ խոսքը վերաբերում է ոչ միայն հող...

Կարդալ ավելին

19
Մայիս

Չմկրտված մարդիկ մահից հետո դրախտ կգնան թե՞ դժոխք: Նրանց համար թաղման կարգ կատարվու՞մ է:

Քրիստոս հստակ կերպով բացահայտեց փրկության պայմանն` ասելով. «Եթե մեկը ջրից ու Հոգուց չծնվի, չի կարող Աստծո արքայությունը մտնել» (Հովհ 3.5): Ս. Մյուռոնը Հայ Առաքելական եկեղեցում խորհրդանշում է Ս. Հոգու էջքը մկրտվողի վրա: Անձը ջրի մեջ երեք անգամ ընկղմվելով՝ մկրտվում և Ս. Մյուռոնով դրոշմվելով՝ Սուրբ Հոգու կենդնարար շնորհներն է ստանում։ Սա անհրաժեշտ պայման է յուրաքանչյուր մարդու համար, ով կամենում է քրիստոնյա դառնալ: Սակայն եթե մարդը մկրտվ...

Կարդալ ավելին

19
Մայիս

Տատիկս ասում է, որ դրախտում կամ հավիտենական կյանքում մարդիկ, այսինքն` հարազատները, միմյանց չեն ճանաչում: Արդյո՞ք ճիշտ է:

Հավիտենական կյանքում բոլոր մարդիկ միմյանց ճանաչելու են: Այն միաբանությունը, որը ունենալու ենք Աստծո հետ, և այն լույսը, որի մեջ ապրելու ենք, անճանաչելի և անհասկանալի որևէ բան չի պարունակում:   Աղոթաբար՝ Սուրեն դպիր Ներսեսյան

Կարդալ ավելին

19
Մայիս

Վերջին դատաստանը միայն հոգևոր դատաստան պետք է լինի, թե նաև՝ մարմնավոր: 

Վերջին դատաստանը պետք է լինի թե՛ մարմնավոր, թե՛ հոգևոր: Հովհաննեսի ավետարանի առաջին գլխի առաջին համարում Քրիստոսի համար գործածված «խոսք» բառը, ցույց է տալիս, որ Քրիստոս հոգի էր նախքան Մարիամից ծնվելը: Նա մարմին առավ ու դարձավ մարդ, որպեսզի քավի մարդկանց թե՛ մարմնով, թե՛ հոգով գործած մեղքերը: Պողոս առաքյալն ասում է. «Եթե ձեր մեջ բնակվում է Աստծո հոգին, Աստված, Ով հարություն տվեց Հիսուս Քրիստոսին մեռելներից, ապա և Իր հոգու միջոցո...

Կարդալ ավելին

19
Մայիս

Մահվանից անմիջապես հետո ինչ-որ դատաստան լինու՞մ է մարդկանց հոգիների համար, թե՞ բոլոր մեռածներն ինչ-որ անզգայացած վիճակում սպասում են Քրիստոսի երկրորդ գալստյանը (աշխարհի վերջին)` Վերջին Դատաստանի ժամանակ Նրա կողմից դատվելու:

Այնպես, ինչպես մեղք գործելուց հետո սկսում է խիղճը մեզ դատել, այդպես էլ մահվանից հետո չի կարող այն լռել: Այն հանգամանքը, որ առանց մարմնի բացահայտ երևում են հոգու բոլոր հանցանքները՝ կարծես մերկացած լինի, ստիպում է մարդուն զղջալ, դատապարտել ինքն իրեն, ափսոսալ: Պարզապես մահվանից հետո զղջումն անպտուղ է, քանի որ գործած սխալը շտկել այլևս հնարավոր չէ: Ուստի այս կյանքում պետք է զղջալ և խոստովանել մեղքերը, եթե ցանկանում ենք արժանանալ փրկության: Երկու դատաս...

Կարդալ ավելին

23
Մայիս

Տատիկս ասում է, որ դրախտում կամ հավիտենական կյանքում մարդիկ, այսինքն` հարազատները, միմյանց չեն ճանաչում: Արդյո՞ք ճիշտ է:

Հավիտենական կյանքի մասին Աստվածաշունչը շատ քիչ տեղեկություն է տալիս: Այնպես որ, ճշգրիտ բան ասել դժվար է: Սակայն Աստվածաշնչի և եկեղեցու Հայրերի գործերի սակավ տեղեկություններից հետևություն անելով՝ կարող ենք ասել, որ, ընդհակառակը, ավելի տարածված է այն պատկերացումը, թե հավիտենական կյանքում բոլոր մարդիկ միմյանց շատ լավ ճանաչելու են: Այն միաբանությունը, որը ունենալու ենք Աստծո հետ, և այն լույսը, որի մեջ ապրելու ենք, անճանաչելի և անհասկանալի որևէ բան չի...

Կարդալ ավելին

24
Մայիս

Ի՞նչ է պետք մարդուն փրկվելու համար Աստծո գալիք դատաստանից:

Այսօր շատերը պարծենում են մեր փառավոր անցյալով, սակայն պետք է գիտակցել, որ մշտապես անցյալին նայողը չի կարողանում ապրել ներկայով, էլ չենք խոսում ապագան կերտելու մասին: Այսօրը վճռորոշ է: Ամենևին չեմ պատրաստվում որևէ մեկին վախեցնել գալիք արհավիրքներից, սակայն փրկությունը մեր Տեր Հիսուսին որպես Փրկիչ ընդունելն է: Մարդն իր արարքի պատճառով անկում ապրեց, և նրա կյանքը լցվեց տառապանքով և դժբախտություններով: «…Աստված սեր է» (Ա Հովհ. 4:8)...

Կարդալ ավելին

25
Մայիս

Արդեն 2000 տարի է, որ աշխարհն ալեկոծվում է վախճանաբանական զանազան գաղափարներից և աշխարհի վախճանի մասին ահաբեկիչ «մարգարեություններից», որոնց հեղինակներից (տիբեթյան հոգևորականներ, հնագույն մայաներ, կամ էլ մերօրյա էքստրասենսներ և բազում աղանդներ) և ոչ մեկը հանդես չի գալիս Առաքելական կամ Ուղղափառ Եկեղեցու կողմից: Ուստի, կուզեինք իմանալ՝ ի՞նչ դիրքորոշում ունի Եկեղեցին աշխարհի վերջի մասին:

Ավետարանում հստակ նշված է, որ աշխահի վերջի օրվա մասին ոչ ոք չգիտի: Միայն Հայրն է, որ գիտի այդ օրվա մասին (տես՝ Մատթ. 24.36): Սա նշանակում է, որ որևէ մեկը չի կարող կանխագուշակել աշխարհի վերջին օրը: Այս թեման շահարկում են աղանդավորները, որպեսզի մարդկանց տագնապի մեջ պահեն և մեծ թվով մարդկանց ներգարվեն իրենց շարքերը` «փրկություն» խոստանալով: Աշխարհի վերջի «ակհայտ սպառնալիքներ» կային մինչև 2000թ. տարեմուտը: Մինչ այդ աղանդավորնե...

Կարդալ ավելին

06
Հունս

Եթե Ս. Հոգին չի իջնում մարդու վրա, արդյո՞ք նրա հոգին դժոխք կգնա, թե՞ նրա դատաստանն ըստ իր կատարած բարի գործերի կլինի: 

Ս. Հոգին տրվում է մկրտության ժամանակ, երբ քահանան դրոշմում է մկրտվողի ճակատը, աչքերը և բոլոր զգայարանները Սուրբ Մյուռոնով: Եվ սա է նշանակում ծնունդ ջրից և հոգուց (տես՝ Հովհ. 3:6): Սուրբ Հոգու մկրտությունը երևելի և զգալի նշաններով չի լինում: Աստված մեղավորի մահը չի կամենում, այլ` նրա դառնալը չար ճանապարհից և ապրելը: Դժոխքից ազատվելու համար անհրաժեշտ է պատրաստակամություն՝ մեղքից հրաժարվելու և բարին գործելու համար: Իսկ կարողությունը Աստված է տալիս...

Կարդալ ավելին

09
Օգ

Ի՞նչ է նշանակում «նախորդ կյանք»: Մարդը քանի՞ կյանք կարող է ունենալ:

Մարդն ընդհանրապես չունի նախորդ կյանք: Այդ հասկացությունը բուդդայական կրոնից է գալիս և նշանակում է, թե մինչև մարդու ծնունդը նրա հոգին մի քանի ծնունդներ ևս ունեցել է: «...Մարդկանց սահմանված է մե՛կ անգամ մեռնել և այնուհետև՝ դատաստան» (Եբր. 9:27), - վկայում է սուրբ Պողոս առաքյալը: Հայ եկեղեցու դավանանքի համաձայն, մարդու հոգին միակն է, անկրկնելի և հետագայում նորից ծնվելու կարիք չունի, քանի որ մարդու մահվանից հետո հոգին անմահ է Աստծո արքայո...

Կարդալ ավելին

09
Օգ

Կարո՞ղ է Աստված պատժելու նպատակով մեղավոր մարդու հոգին մահանալուց հետո բնակեցնել քարի կամ ծառի մեջ:

Աստված մարդուն ստեղծել է Իր պատկերով և նմանությամբ։ Մարդը կոչված է Աստծո հետ հաղորդության՝ Աստծո արքայությունը վայելելու։ Միաժամանակ նաև մարդը ստեղծված է որպես տեր և իշխան բոլոր երկրավոր արարածների (տես Ծննդ. 1:26)։ Այդպիսի պատիժ չի կարող լինել, որ Երկնավոր Թագավորի որդուն, ով ազնվական ծագում ունի, անբան արարածներին հավասարացնեն։ Ս. Պողոս առաքյալն ասում է. «Մարդկանց սահմանված է մեկ անգամ մեռնել, և այնուհետև՝ դատաստան…» (Եբր. 9:...

Կարդալ ավելին

01
Հունվ

-Ի՞նչ է հանդերձյալ կյանքը։ -Ինչո՞ւ են գերեզման գնում յոթերորդ և քառասուներորդ օրերին։ -Ի՞նչ խորհուրդ ունի տապանաքարը։ Շնորհակալություն

Ի՞նչ է հանդերձյալ կյանքը։  Հանդերձեալ կեանքի մասին ուսմունքը համարւում է քրիստոնէական վարդապետութեան մի օղակը։ Այս մասին խօսելիս կամ խորհելիս պէտք է առաջնորդուել աստուածաբանական հետեւեալ կարեւոր սկզբունքով.  «Պէտք չէ անյայտ բաների մասին ստեղծել նոր յայտնութիւններ» (0րմանեան)։  Երբ որեւէ բան Ս. Գրքում յայտնուած չէ, ապա որքան էլ մարդիկ ուզենան հասկանալ եւ ստեղծել այս կամ այն վարդապետութիւնը այդ հար...

Կարդալ ավելին