«Ուրախացիր խնդութեամբ, դուստրդ Սիոնի, կանչիր ցնծութեամբ, դուստրդ Երուսաղէմի...»

«Ուրախացիր խնդութեամբ, դուստրդ Սիոնի, կանչիր ցնծութեամբ, դուստրդ Երուսաղէմի...»

«Ուրախացիր խնդութեամբ, դուստրդ Սիոնի, կանչիր ցնծութեամբ, դուստրդ Երուսաղէմի...»

 

Այս խոսքերը վերցված են Զաքարիայի մարգարեությունից, երբ մարգարեն շուրջ երկու հազար հինգ հարյուր տարիներ և ավելի առաջ ողջ մարդկությանն իրազեկում էր մեր Տիրոջ՝ Հիսուս Քրիստոսի Երուսաղեմ հաղթական մուտքի մասին: Ծաղկազարդը Տերունի գեղեցկագույն տոներից մեկն է, որ մեր սուրբ հայրերը կոչել են «տօն մեծ արմաւենեաց»: Սուրբ Հարությունից մեկ շաբաթ առաջ քրիստոնյա աշխարհն ամենուրեք մեծ ցնծությամբ տոնախմբում է Քրիստոսի հաղթական մուտքը Երուսաղեմ՝ մի քաղաք, որտեղ Սողոմոնի կողմից կառուցվել էր Աստծո տաճարը: Այստեղ է, որ բազում մարգարեներ տարբեր առիթներով և ժամանակահատվածներում մարգարեացել էին Աստվածորդու մարդեղացման, աշխարհ գալու, Նրա միջոցով մարդու փրկվելու և կործանումից դեպի հավիտենական կյանք առաջնորդվելու մասին: Այդ օրը  Քրիստոս մեծ թափորով մուտք է գործում Երուսաղեմ և հաստատում այն բոլոր մարգարեությունները, որոնք հնչել են անցյալում մարդկության Փրկչի գալստի և այդ գալստյան նպատակների մասին:

 

Հիսուս Իր չարչարանքներից հինգ-վեց օր առաջ կազմակերպում է Իր մուտքը Երուսաղեմ։ Այս իրադարձության միջոցով Քրիստոս մեզ պատգամ է փոխանցում։ Հիսուս էշի վրա մուտք է գործում Երուսաղեմ որպես Թագավոր, Ազատարար, Փրկիչ և այդպես էլ ընդունվում է բազմության կողմից։ Ժողովուրդը նախ իր զգեստներն է  փռում Նրա առջև, սաղմոսերգությամբ թափահարում  արմավենու ճյուղերը:

 

Ծաղկազարդի տոնը հաջորդում է հրեական Բաղարջակերաց տոնին: Հին ուխտի ժողովուրդը գալիս էր Երուսաղեմ՝ երկրպագելու իրենց  հայրերի Աստծուն։ Երսուսաղեմի տաճարը մի վայր էր, որտեղ բարեպաշտ անձը հաղորդակցվում էր իր հայրերի Աստծուն: Հրեաստանի և աշխարհի տարբեր ծագերից ուխտի էին գալիս, մասնակցում Պասեքի՝ Հին Զատկի արարողությանը, որը խորհրդանշում էր հրեա ժողովրդի ազատագրումը եգիպտական ստրկությունից:

 

Մեր Տերը՝ Հիսուս Քրիստոս, ճիշտ այս կերպ մեկնում էր Երուսաղեմ։ Որպես ուխտավոր Նա մասնակցելու էր հենց այս տոնին, սակայն միայն մեկ տարբերությամբ: Նա մեկնում էր որպես նոր պասեք և նոր Զատիկ, որպես «Գառն Աստուծոյ», որ Իր կյանքը պիտի զոհաբերեր, խաչի վրա Իր Արյան հեղմամբ ազատագրեր մարդկությանը մեղքից և նրա գերությունից։  «Ո՞վ է նա»,- հարցնում էին բոլորը: Պատասխանն այստեղ է. « Նա Հիսուս Քրիստոս է, Ում հավատացին շատ-շատերը: Հիսուս Քրիստոս էր, որ Իր կյանքը տվեց Իր իսկ ստեղծածի համար, որպեսզի ապրեն նրանք և կյանք ունենան էլ ավելիով» (հմմտ. Հովհ. Ժ 10),  որ ծեր ու մանուկ համախմբել է Իր շուրջ՝ Իր կենդանի ոգով լցրած տաճարներում՝ պարգևելով հոգևոր ուրախություն երեկ և այսօր: Երբ փարիսեցիները, ապշած Նրա հրաշագործություններից, հարցնում էին. «Ո՞վ է նա», մարդիկ և մանուկները պատասխանում էին՝ «Նա է՝ Դավթի Որդին»: Հիսուս էլ եզրափակում է. «…մանուկների և ծծկերների բերանով է, որ օրհնություն է հնչում (հմմտ. Մատթեոս ԻԱ 16):

 

Ինչպես երկու հազար և ավելի տարիներ առաջ, այսօր նույնպես փառաբանում ենք Տիրոջը և Նրա հաղթական մուտքը Երուսաղեմ։ Այս օրը Հայոց Հայրապետի տնօրինությամբ հայտարարված է մանուկների օրհնության օր։ Մեր Տեր Հիսուս Քրիստոս ասաց. «…եթե չդառնաք ու չլինեք  այս մանուկների պես, երկնքի արքայությունը չի ժառանգելու» (հմմտ. Մատթեոս ԺԸ  3):

 

Ծաղկազարդի օրը վերստին հրամցվում է մեզ, հրավեր է կարդացվում մեզ բոլորիս՝ գնալու ընդառաջ արդար, հեզ ու խոնարհ Փրկչին, Ով Երուսաղեմում դարձավ Պատարագի զոհը մեր բոլորի մեղքերի քավության և թողության համար: Թող ծաղկազարդվեն մեր հոգիները, նոր կյանքով զարթոնք ապրեն, առավել ազնվանան գալիք օրերի արարողությունների քուրայի մեջ և արդարացած ու մաքրված՝ վկա լինեն մեր Տիրոջ և Փրկչի՝ Հիսուս Քրիստոսի հաղթական մուտքին Վերին Երուսաղեմում:

 

Ալբերտ սարկավագ ՍԱՀԱԿՅԱՆ

 

Աղբյուրը՝ Շողակն Արարատյան

Արարատյան Հայրապետական թեմի պաշտոնաթերթ

 

 

  • 2024-03-20
×