Տեր Եսայի քահանա Արթենյան.«Քրիստոնեության մեջ ընդունված պայման կա. մենք պայքարում ենք ոչ թե ընդդեմ, այլ հանուն»

  • Գլխավոր էջ     >
  • ՀԱՐՑԱԶՐՈՒՅՑՆԵՐ     >
  • Տեր Եսայի քահանա Արթենյան.«Քրիստոնեության մեջ ընդունված պայման կա. մենք պայքարում ենք ոչ թե ընդդեմ, այլ հանուն»

Տեր Եսայի քահանա Արթենյան.«Քրիստոնեության մեջ ընդունված պայման կա. մենք պայքարում ենք ոչ թե ընդդեմ, այլ հանուն»

Սնոտիապաշտական երևույթների, դրանց հանդեպ հասարակության վերաբերմունքի, մարդկանց հուզող հարցերի մասին զրուցել ենք Տեր Եսայի քահանա Արթենյանի հետ:
 

 -Տեր Հայր, ինչպե՞ս խուսափել սնոտիապաշտական երևույթներից:

-Սնոտիապաշտական երևույթներից խուսափելու  կարևորագույն պայմանը հավատքի զորացումն է: Այստեղ հարցը պետք է չդնենք այնպես՝ ինչպես խուսափենք սնոտիապաշտական երևույթներից, այլ ինչպես զորացնենք մեր հավատը: Քրիստոնեության մեջ ընդունված պայման կա. մենք պայքարում ենք ոչ թե ընդդեմ, այլ հանուն: Մենք պայքարենք հանուն հավատի, սիրո: Երբ մարդն իրականում շեշտը դնի այս պայքարի ձևի վրա, սնոտիապաշտական երևույթները կվերանան նրա կյանքից:

 

-Հաճախ մարդկանց անտեղյակությունը այս կամ այն երևույթների հանդեպ, հանգեցնում է վնասակար սովորությունների, որոնք դառնում են կենցաղի մաս: Ի՞նչ ճանապարհով պայքարել դրանց դեմ:

Իրապես շատ հաճախ անտեղյակությունը մարդկանց կարող է հասցնել նրան, որ նրանք առանց գիտակցելու, իմանալու տրվեն սնոտիապաշտական երևույթների ազդեցությանը, ինչը պարբերաբար պատահում է: Հոգևոր գիտելիքների ձեռքբերմամբ և Ավետարանի սերտողությամբ է հնարավոր անցնել այս ճանապարհը, որովհետև Ավետարանի միջոցով է հնարավոր իմանալ ճշմարիտ խոսք ու ճանաչել Աստծո կամքը, ինչը թույլ կտա տարանջատել սնոտիապաշտական երևույթները:
 

- Անդրադառնանք, թերևս, այս շրջանում մարդկանց ամենից շատ հուզող հարցերին: Մարդկանց լայն շրջանում տարածված տեսակետ կա, որ Քրիստոսի գերեզմանի ծաղիկներից պետք է տուն տանել և շուրջ մեկ տարի սրբապատկերի դիմաց դնել ու չորացնել, այնուհետև լցնել ծաղկամանի կամ հողի մեջ: Տեր Հայր, նման մոտեցումը ճի՞շտ է:

Նման սովորություններ մեր կյանքում շատ կան. երբ մարդիկ Քրիստոսի գերեզմանի ծաղիկներն են տուն տանում իբրև օրհնություն և պահում մեկ ամբողջ տարի, Ծաղկազարդին՝ արմավենու ճյուղերը: Սրանք ոչ այլ ինչ են, եթե ոչ բարեպաշտական սովորություններ: Այլ հարց կլինի, եթե այդ ճյուղերը մարդուն ծառայեն որպես գուշակությունների նմուշներ: Սա միանգամայն կդիտարկվի որպես սնոտիապաշտություն:
 

-Մահացածի գերեզմանից հող տուն տանելը մեղք է համարվու՞մ: Արդյոք կարո՞ղ են հողը ետ տանել:

Մահացածի գերեզմանից հող տանելն անխոս սնոտիապաշտություն է: Անտրամաբանական ու անթույլատրելի երևույթ, որը պետք է վերացնել, քանի որ սա ոչ մի կերպ առնչություն չունի հավատքի հետ: Մարդկանց մեջ արմատացած սխալ սովորություններ շատ կան, որոնցից ամենատարածվածներից, թերևս, սա է: Մարդիկ կարծում են, որ նման ձևով հաղորդակից են լինում իրենց ննջեցյալի հետ, սակայն դրա միակ  միջոցն աղոթքն է: Այն ընդամենը հող է և ոչ ավելին, ուստի կարող են մարդիկ պարզապես տանից դուրս հանել ու շաղ տալ բակում:
 

-Գերեզմանատուն այցելելուց հետո երբեմն խունկը կամ փայտն ավելանում են: Կարելի՞ է դրանք նորից տուն տանել, թե՞ ոչ:

- Ննջեցյալների գերեզմանատունն այն վայրն է, ուր ամփոփված են նրանց մարմինները, իսկ հոգիները գտնվում են երկնային օթևաններում: Պարբերաբար այցելում ենք նրանց շիրիմներին, խունկ վառում և աղոթում նրանց հոգիների հանգստության համար: Սա է կարևորը: Իսկ մնացած հարցերը լոկ կազմակերպչական են. կարելի է այնտեղ մի փոքրիկ պահարան ունենալ և խունկը, փայտը այնտեղ թողնել, որպեսզի ամեն անգամ դրանք տանելու հարց չառաջանա: Իսկ հակառակ դեպքում կարելի է ետ բերել, դրանից ոչ մի վատ չի լինի: Լավ կլինի  սնոտիապաշտությամբ չտառապել, այլ ապրել առողջ  քրիստոնեական կյանքով:
 

-Ըստ Հայ Առաքելական եկեղեցու կարգի` ինչպե՞ս պետք է կատարել հանգուցյալ քրիստոնյայի մահվան տարելիցը: Արդյո՞ք անընդունելի է միայն գերեզման այցելելն առանց հոգեհանգստյան արարողության:

Էական չէ հանգուցյալի տարելիցն է, թե յոթօրեքը, եկեղեցին չի պարտադրում, որ հոգևորական ներկա գտնվի, սակայն սա շատ ցանկալի ու կարևոր պայման է: Եկեղեցին պարզապես հորդորում է, որ հիշատակման այդ բոլոր միջոցառումներին կատարվի հոգեհանգստյան կարգ:

 

Լիլիանա Օսիպյան

  • 2021-12-10
×